Tränat

Vilket regn vi vaknade upp till idag, helt galet. Morgonen var vigd till dressyrträning för tysken Curt. Det var bra länge sedan jag red för honom sist, flera år sedan tror jag. 
 
Jag har bara ridit i hoppsadeln sedan jag tog mig tillbaka upp på hästryggen efter skadan. Det är för att jag känner min mycket säkrare på balansen i den men nu var det dags att sitta med långa läder igen. En lite bra reflektion var att det mesta med sitsen som jag har kämpat med i hoppsadeln kommer mycket mer naturligt i dressyrsadeln. Bra att kämpandet ger någon fördel.
 
Hisan var superfin och jag är mycket nöjd med träningen. Curt berömde oss massor och sa Spitze om mycket som vi gjorde, det kändes bra. Vad jag skall ta med mig är temot som ändå trots drivning har blivit minst två snäpp bättre mot innan i trav och galopp. Däremot lägger gärna Hisan ner allt vad energi heter i skritten. Där har vi massor att jobba på.
Sedan är det mina fötter. Jag vrider ut tårna precis hela tiden I traven. Störigt, tårna skall peka framåt ju. Jag har bättre koll på detta i korta läder men nu får jag ta tag i det även när det kommer till dressyrsits.
 
Lilla har vilat idag, skönt att jag tajmade in det när vädret var så dåligt ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0