Två dagar

Igår red jag Hisan i glasridhuset. Det var för en gång skull mycket folk där och i det andra var det bokat för körning. 
Hisan var fin och jag hade ork att rida relativt länge. 
 
Idag har jag tyvärr haft en dålig-rygg-dag. Jag lyckades ändå att träna båda. Lilla blev körd samma slinga som i måndags förutom att jag lade till extra skritt på slutet. Hon travade fint och jag funderade på ett varv till på galoppbanan men då ryggen kändes som den gjorde så var det en dum idé kände jag. Det får bli nästa gång i stället, då är jag säker mer fit for fight. 
 
Hisan fick gå ett mycket kort pass i glasridhuset idag. Jag försöker köra på kvalité när jag känner så här men faktum är nog att jag rider bättre de dagar jag inte har känningar. Nåväl, det låg en massa bommar på marken så fokus idag blev att rida mot dessa. Rent ärligt så är det så mycket svårare att rida perfekt mot en liten ynka bom tycker jag än mot ett hinder. Hisan nonchar bommar på marken. Är de bara lite upphöjda är de HINDER och per automatik kul. En markbom kan man liksom knappt lyfta på benen över. Nu är det ju bara bra att jag tycker att detta är svårare för det går typ inte att rida för mycket över bommar och det är superträning för avståndsbedömingen. 
Jag avslutade med att rida mot en cavalettibom på ca 40cm. HINDER!! Sa Hisan och laddade som bara den. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0