Fredagsmys

Igår var jag i Stockholm med jobbet och i dag blev det sedvanlig träning av hästar på kvällen. Så skilda världar, men också en bra påminnelse om varför jag har häst.
 
Den där känslan när man sitter på sin fantastiska springare och galopperar taktfast efter en jobbvecka. Det är en lisa för själen. Det är därför jag står ut med all slit och att det kostar en hel förmögenhet att hålla mina älskade djur. 
 
Jag började med att köra en mil med Lilla. Hon var pigg så in i bomben och hade kunnat gå minst en mil till på samma vis i kväll. En mil varannan dag räcker dock gott.
 
Hisan fick trimma i padocken och det blev mestadels galoppjobb. Byten och förvänd galopp varierat med öppnar och slutor. Fina Hisan gick som en klocka. 
 
I morgon taggar vi tävling igen, det är ju helg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0