Hoppning

Första maj idag och jag spenderade den i sol i Lomma på Pay & Jump.
 
Inte så illa. Och en snabb tillbaka blick visar att detta inte alls är något undantag. 1 maj brukar jag tydligen spendera på liknande vis. Förra året var det distans-prova-på med Lilla som stod på agendan.
 
Dagens hoppning var 90cm och felfritt igen.

Jag är framför allt väldigt nöjd med inställningen hos Hisan. Vi kom i ett trist läge på trean och han tar tag i det hela och hoppar ändå. Det gjorde han inte för en månad sedan. Det finns filmbevis på det.

Banan var lite knixigare än vad vi först trodde. Hinder nummer två stod egenligen två och ett halft språng från spåret så det gällde att ta ut vägen ordentligt där för att inte få en halvdistans. Det kan ha varit bidragande till att jag kom så tokigt på trean. Annars var det ny anridning mot det hindret.
 
Nummer sex var ett vitt räcke som många stod emot på. Så även Hisan så vi kom i botten där, inget bekymmer, 90 är lågt och han hoppade det bra trots läget.

Mot sista hindret blev svängen väldigt skarp och efteråt behövdes en ny gir för att inte krocka med hinder två. Det är inte heller något bekymmer för en taggad Hisan.
 
 
Inställningen var verkligen på topp och det trots att det blev mer väntan än vad vi kunde kalkylera med när vi läste startlistan.
Bara guldstjärnor till världens bästa bruna häst med andra ord. Älskade Hisan is back!
 
Nästa vecka taggar vi riktig tävling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0