Hoppträning!!!

Det var över ett år sedan sist. Men idag har jag varit iväg och tränat med Hisan för Tord. 
 
 
Vi började lite lågt med enkelhinder, kryss och grinden på en volt som vi skulle rulla på över. Jag fick lite smärre prestationsångest och lyckades knappt alls rida i ett jämt tempo över den där lilla grinden. 
Galet att man inte skall kunna göra en så enkel sak bara för att man spänner sig själv. 
 
Vi avslutade med att hoppa en kombination med två språng. Först med små kryss och på slutet som på bilden med en oxen in och räcke ut.
 
Hisans sista runda var två luftiga språng med mycket sug mot hindren. Den känslan skall jag ta med mig. 
 
Efter träningen körde jag en kortare runda på knappa 8km med Lilla. Hon travade på i friskt tempo och luftigt steg. Vi avslutade med lite drygt två och ett halft varv i sanden på galoppbanan.
det är många hästar som gått ut på bete i hagarna runt och i mitten av galoppbanan. Det tyckte Lilla var latjo och svansen åkte i vädret och hon blev kort, kort och travade med höga knälyft. Frågan är om hon inte spanat in arberna på distanstävlingen lite väl bra för hon inte bara kvastade med svansen rakt ut utan lade den i en snajsig böj upp över ryggen. 
Lilla fia-lisan, vad hon kan hitta på. <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0