Miljöträning

Hisan fick vila idag efter gårdagens eskapader. Han tyckte i och för sig att jag var lite löjlig där, men vila är uppbyggande och ibland måste man planera in en sådan. Hisan skall träna i morgon igen så det får han äta upp.
 
Lilla och jag har haft miljöträning delux. Hon går banne mig fram precis överallt. Fina flickan!
 
Vi började med ett brinnande oljefat på stallplan, det i kombination med barn som hoppade studsmatta högljutt gjorde att jag satt upp i hagen bakom stallet. Men att gå förbi var inget större problem. Visst spänner hon sig och drakblåser med uppspärrade näsborrar. Men mer än så blir det inte. Hon går förbi utan bekymmer och så snart hon är ett steg förbi slappnar hon av totalt. 
Vi gick även förbi en man som borrade med något verktyg i marken för att kunna sätta stolp. Inte ett öra rörde hon.
Sedan rök det som bara den när vi skulle passera det brinnande oljefatet på väg hem igen. 
 
Så duktig. <3
 
Dagens runda bestod annars enbart av skritt. I morgon skall hon få en tur i vagn igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0