Pjux på och uteritt

Hovslagaren har nu skott båda. Lilla fick varianten travskor fram och ridhästskor bak som jag skrev om igår. Hovslagaren höll med mig om att framskorna inte var så slitna som vi trodde att de skulle vara, men bakskorna var slitna som bara den. 
Efteråt red jag ut en sväng runt årundan med en tjej som skall hjälpa mig med hästarna i sommar. Lilla var pigg och fin och smidde inte ett dugg. Men sedan var hon ju nyskodd också. Återkommer om ett par veckor med i fall vi slippe det problemet eller inte. 
 
Hisan var pigg och fin. Busade till det lite med luftsprång på travrakan när Lilla lag bakom och "jagade".
 
I morgon blir det hoppträning för Tord, inte en dag för tidigt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0