Uteritt

Lilla vilade idag för att ladda inför morgondagens träningsritt. Det skall blir kul att rida under mer tävlingslika förhållanden igen. 
Jag åker dock iväg själv. Det kommer jag inte göra om det skulle vara riktig tävling. Då vill jag ha en hinknisse med. 
 
Hisan reds ut idag. Jag red på halvlång tygel under hela årundan. Det var en sådan där mysig ritt när bara hästen rullar på i ett jämt tempo och ljudet av hovarnas slag (bom-bada-bom-bada-bom...) får en att glömma all stress och alla problem. Det är därför jag har häst. Det är som meditation. 
 
Vi avslutade med ett lite drygt halvt varv på galoppbanan. Framöver skall jag planera in minst ett galoppbanepass till honom i veckan. Vi behöver galoppera mer och få upp flåset. 
Galoppbanan verkar harvas på torsdagar så det kan ju vara trevligt att ta det passet när den är relativt nyharvad. 
 
Den här helgen är hårdplanerad. Så nu kör vi i 190. Men först blir det en natts sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0