Regn, regn, regn

Den här helgen är det regn som är utlovat. Bättre än snö som förra veckan men trist oavsett. Det är första advent också, julstämningen är inte på plats här hemma. Det kan jag säga, men med lite stjärnor i fönstren så kanske det går att locka fram något i alla fall.
 
Körde Lilla idag och på galoppbanan stod där så mycket vatten att det blev vatttenträning av det hela. Dessutom stänkte det så mycket att jag faktiskt inte ens märkte att himlen öppnade sig och det började hällregna. Snarare satt jag och funderade på hur det kunde stänka så dant att hon blev blöt på korset... Duh... Det är inte lätt alla gånger. Lilla sprang fint med höga benlyft genom pölarna trots vätan uppifrån.
 
Det är 10 dagar kvar tills jag får ta av mig gipset. Som jag längtar, jag drömmer våta drömmar om fotbad kan jag säga. Nu är jag väl inte riktigt helt tillbaka på direkten bara för att gipset kommer av. Men vad som kommer att bli lättare på direkten är i vart fall att duscha, kunna använda vanliga skor på båda fötterna, sådant som man tar för givet så att säga.
 
Hur pass fort jag kommer upp i sadeln igen får vi se, jag skall samråda med läkare och sjukgymnast om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0