Skritt - Den bortglömda gångarten

Vad är det med vädret? Jag kollar prognosen dagligen och det skulle inte regna igår, det regnade... Det skulle inte regna idag och gissa vad.... Det regnade... Suck!
 
Nu höll det i och för sig upp när jag väl kom till stallet... Men ändå, så tröttsamt. 
 
Jag skrittade ut med Hisan idag med stallägarens rödtott som sällskap och hennes medhjälpare. Vi skrittade nästan hela årundan, frånsett lite trav på slutet. Det är nyttigt att skritta, över lag skrittar jag för lite och jag tror inte att jag är ensam om detta.
Vi gjorde en massa läskigt för Rödtotten, så som att skritta genom vatten och över broar. Vi testade att skritta över den stora bron över Kävlingeån. Att den var läskig var båda hästarna överens om. Hisan behövde lite övertalning för att gå över men sedan gick det som en dans. Duktig var han.
 
Lilla fick vila idag. I morgon blir det hennes tur igen. Det börjar ju bli mörkt nu när det är höst. Så det är svårt att hinna med att rida båda hästarna efter jobbet innan dagsljuset försvinner. Deprimerande, men så är det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0