Gott slut på 2016 och välkommen 2017

Jag brukar skriva ihop ett inlägg om målen för året och sätta nya inför det kommande året så här lagom till nyår. Men jag tror att jag får hålla lite på det.
 
I vart fall har jag och Lilla som ekipage gjort flest godkända tävlingskilometrar i distansritt i Skåne 2016. Det är verkligen inte fy skam. Jag är väldigt stolt över henne. Men vi kommer nog inte satsa på att slå det nästa år. Vi vill upp i klasserna och det betyder längre tävlingar men färre starter. Vi får se hur det går. 
 
De sista tre dagarna på 2016 spenderades som följer. 
 
Torsdagen 29/12 - Lilla vilade och Hisan reds i ridhuset av min medhjälpare. Det var bra tajming för jag var inte i någon fantastisk form. Kände mig rätt hängig faktiskt så det var skönt att hänga i soffan den största delen av dagen. 
 
Fredagen 30/12 - Tvärt om mot dagen innan blev det fullt ös. Båda hästarna fick följa med till Fyledalen där vi red ut med ett gäng distansfolk från bland annat min ridklubb. 
Jag hade inte riktigt planerat att ta med båda för jag skulle egentligen haft fullt i släpet men nu blev det så. Båda njöt för fullt av att få springa i backar och skog. 
 
Båda står snällt och fint i "gamla Bettan", mitt veteransläp. 
 
Fyledalen var ett härligt ställe att rida på. Dit åker vi gärna igen. 
 
 
Det ryktas om att det finns en riktigt grym backe där i Fyledalen. Den får vi testa nästa gång vi åker dit.
 
Nyårsafton 31/12 - Idag har jag enbart borstat hästar och ägnat mig åt persedelvård. Hästarna var värda en dags vila efter gårdagens ritt och jag har lite annat på agendan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0