Man vet aldrig vad som finns i ridhuset....

Detta är lite en av anledningarna till att jag inte detaljplanerar mina ridpass. Igår var där helt plötsligt en terrängbana. Och av höjden att döma på hindren så är det någon träning på hög nivå som skall hållas där i helgen. Där fanns bland annat en oxer med stockar som låg på 130. Hindren är bra stora i min smak. Men det betyder inte att det inte går att dra nytta av att ha dem i ridhuset ändå. De fungerar nämligen väldigt bra för miljöträning. Det är inte alla hästar som ens får se terränghinder inomhus. Bara det är en fördel. Gårdagens träning blev därför att vara avslappnad bland alla granar och hinder och att plutta över cavaletti.
 
 
Hisan klarade sin uppgift bra. Det blev bara ett kort pass hur som då det var fredagskväll och jag kände ett starkt behov av att inte komma hem för sent.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0