Skritt i ridhus

Idag fick Lilla rastas i ridhuset. Hon fick trava av sig lite först och kliva över en vattenmatta. Jag hade önskat att hon faktiskt hoppade över den men det verkar inte riktigt finnas i hennes värld att göra det. Helt lugnt bara kliver hon. Både i skritt och trav.
 
 
Vi fokuserade därefter på skritten. Hon fick gå långsamt med bra kliv i steget. Hon blev väldigt fin och jag riktigt kände hur hon tänkte efter och gick och vickade på rumpan för varje kliv. Toppen tycker jag för det är ett jättestort steg framåt för Lilla. Vi jobbade även vidare med att gå undan med bakdelen. Det sitter fint nu så då skall vi bara få detta till att bli en sluta. I sinomtid säger jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0