Early bird

Då var helgen i stallet till enda. Jag var uppe med tuppen i morse och klar med stallet vid 7. Då hade Hisan fått ta en motionsrunda i glasridhuset. Jag hade fokus på annat så passet gick ut på att motionera honom. Två varv i trav åt varje håll och sedan tre varv i varje galopp. Ridhuset är stort. Tänk tre vanliga fullstora ridhus så det går att jämföra med en uteritt för rastning på ett ungefär. Hisan undrade nog mest vad han gjorde där så tidigt. 
 
Igår gick Lilla ett pass på 7km på täckta banan igen. Hon gjorde det bra och var riktigt pigg på slutet när hon fick göra små ökningar på raksträckorna. 
 
Hisan gick ett trimpass igår i ridhuset. Vi övade på att fokusera, hade bättre fokus igår. Och att göra fin halt från galopp. Hisan jobbade på bra. 
 
Nu tar jag en liten time-out från snö och kyla. Berättar mer när jag är åter på svensk mark. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0