Ha den äran alla hästar

Grattis alla hästar på födelsedagen. Hisan har nu blivit 15 år och Lilla 6 år.
 
Idag bestämde jag mig för att ha en slapp dag utan ridning. Så alltså fick hästarna nöja sig med lite kvällsrykt. Jag tror nog att de var rätt nöjda med det tilltaget. De fick dessutom gå ute länge idag. De verkar ha tagit nattens smällande med ro i stallet. 
 
Igår däremot fick båda motionera. Lilla fick gå långsamt i vagn. Lite långsammare än vad hon ville för marken var hård av isig vind och lämpade sig inte för någon snabbare variant av trav. Vi skittade mest i går.
 
 
Hisan fick jobba över bommarna igen i ridhuset då dessa låg kvar. Vi övade precision vilket är svårt. Nyttigt för mig att träna mitt öga för avstånd. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0