Heldag med Hisan

Idag har jag varit iväg med Hisan som har hoppat en p&j med Marie som är ställförträdande hoppryttare. Vi var på Torns ryttarförening utanför Lund. 
 
Jag kan säga att jag är rejält frusen efter en heldag, eller i vart fall flera timmar ute i kyla och blåst. Det tar alltid längre tid än man tror med p&j. Det går aldrig att räkna ut starttiden av någon outgrundlig anledning. Till en tävling brukar det gå att räkna ut rätt bra faktiskt. 
 
Hisan skötte sig bra efter ett lite misshap på framhoppningen och nollade sin runda. Han gick 1m i två faser trots statusen på evenemanget. Nollade gjorde han också och bjöd fint på hindren. Jag är därför mycket nöjd. 
 
 
Jag var för frusen efteråt för att rida Lilla. Dessutom var det utlovat snöblandat regn nu på kvällen... Blä... Men det var planerat att hon skulle vila i och med att hon gick ett så pass tufft jobb igår. Lite pyssel i stallet blev det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0