Som måndag, fast torsdag...

Då var julledigheten över för min del. Tillbaka till vardagen med andra ord. Men det blir en kort vecka, torsdag idag även om måndagskänslan är påtaglig. 
 
Lilla fick vila i kväll då det blir sent nog som det är med träning av en häst en vardagskväll. Hisan blev alltså vald till att beträda ridhuset. Det var hoppträning i glasridhuset så det blev samma ridhus som igår. 
Rolf-Göran hade ju clinic igår på Flyinge och en sammanfattning från den fanns i Hippson idag. En sak av alla bra som han tog upp var stolsits... lite träffande då det var just det som jag skulle ta tag i att öva på efter att ha sett film på mig själv igår. Så dagens pass gick ut på att inte hamna för långt bak i sadeln. Det var bra jobbigt för lårmusklerna i lättridningen kan jag säga. Inte konstigt att jag lite slappt satt mig längre bak då typ. Nu är det alltid väldigt svårt att ändra sig sådär bara på en gång. Tålamod, tålamod... och träning. Men träning är bra. Jag vill ha ordning på mig själv igen så lite övning för slappa lårmuskler är perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0