Först kommer det snö och sedan blir det tö. Skåne i ett nötskal. Vinter är inget att ha här nere. Hästarna står och spänner sig i hagarna dessutom, trots broddade hovar. Låt oss få barmark och plusgrader igen...
 
Igår tog jag fredag och vilade hästarna efter jobbet. Lika bra för det regnade småspik...
 
Idag däremot har jag varit flitig. Lilla har gått 32 varv på täckta banan. Det blir ca 7km så det är inte så långt. Hon gick tempojobb med intervaller och ruscher där inne. Hon kändes väldigt fin men var om möjligt lite för pigg bara. Känns som ett lyxproblem.
 
Hisan gick galoppjobb i glasridhuset. Vi hade fokus på bogarna idag. Han blir också piggare och piggare, men på ett väldigt bra sätt. Det känns som om han är på gång riktigt ordentligt nu. Roligt! Jag längtar lite tills jag kan hoppa honom igen. Jag kommer dock inte att ens försöka förrän tidigast i februari. Varför - kanske ni undrar? Foten är fortfarande instabil och sådant här väder med is och to som ger knagglig mark är döden för foten. Det känns inget vidare ens att gå. Att stå i fältsits i galopp går med nöd och näppe. Det känns efter ett litet tag i vristen. Hur blir det då att landa efter ett språng? Jag måste se till att träna mer så att jag blir starkare innan jag vågar mig på det... surt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0