Solen lös med sin frånvaro idag och därmed orkade inte temperaturen upp. Mina händer frös som tusan när jag körde Lilla på galoppbanan. Hon gick ett tuffade jobb och hon gjorde det bra. Totalt sett var vi ute en knapp timme och tog oss 1,5 mil. Det var inte Lilla som blev trött utan jag som blev för kall. Vi varvade tungt jobb i sanden med snabba intervaller på travrakan. Nästa jobb så dubblar vi de snabba intervallerna. Eftersom det var så pass kallt idag fick Lilla ha på sig galoppfilten. Den gjorde henne genomsvettig så det var kanske lite att ta i värmemässigt. Svårt att avväga det där. I vilket fall sätter det nog igång hennes pälsfällning rätt rejält och det är bara bra. Hisan fäller som jag vet inte vad just nu. Det går knappt att borsta honom för det bara yr päls och det tar aldrig slut. Lilla fäller lite mer modest. Det hade varit bra om det gick att spola henne också. Men vi har bara kallvatten och spolplats ute så jag vill inte blöta ner henne helt nu i kylan. Benen spolar jag året runt så länge vattnet inte har frusit. Men resten av kroppen får vänta tills jag har tillgång till varmvatten eller tills det blir över 10 plusgrader ute. 
 
Hisan fick trimmas i ridhuset idag. Jag frös för mycket för att rida ute. Tur att vik kunde passa på igår när det var så fint. Jag galopperade över galoppbommar. Tre stycken i serie närmare bestämt. Hisan var väldigt fin men det blev väldigt tydligt att vi måste jobba på högergaloppen. Det har alltid varit hans svaga galopp men utan bommar är skillnaden inte alls lika stor. Med bommar kan han exempelvis bryta av om man kommer för stort mot för han inte riktigt vill hålla ihop sig i sådana lägen. Mer galopperande tror jag på för att lösa detta. Vi kommer att dra nytta  av det i hoppningen sedan. Annars gjorde Hisan väldigt fina byten idag, åt båda håller till och med. Duktigt Mr Häst <3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0