Påskveckan

Påskveckan med lediga dagar har sprungit förbi.
 
Fram till onsdag var jag i Berlin med jobbet. Det är något speciellt med påsken i Tyskland för mig. Vi reste ner dit under många år i min barndom. Jobbresa betyder hästfritt för min del. Hisan vilade i måndags då Lilla reds. Hon vilade i stället tisdag, onsdag då Hisan motionerades. 
 
När jag väl var tillbaka i stallet på skärtorsdagen var det ingen rast ingen ro som gällde. Först körde jag Lilla en sväng innan det var dags för hoppträning för Hisans del. Vi hoppade en bana på 1m. Det kändes faktiskt över förväntan. Fast vi hade lite problem på vägen. Första rundan gick det bara fortare och fortare. Runda nummer två fick vinet stopp där jag glömde rida mot ett räcke. Hisan tjurade sedan ihop mot ett hinder med vattenmatta. Lite ringrostigt med andra ord. Jag tar det på mig.
 
I fredags var min bästis både från stallet och skolan på besök. Hon ville gärna rida en sväng vilket gjorde mig väldigt glad. Så förmiddagen vigdes åt uteritt, eftermiddagen och dagen efter vigdes åt shopping. Bättre kan det ju inte bli. 
 
I lördags vilade Lilla och Hisan extraknäckte som barnponny.
 
 
Han är väldigt bra på att ta hand om de små. Både yngre hästar och barn. Så jag är inte orolig att sätt upp någon liten på hans rygg, han har stenkoll på att det är en liten där uppe och är väldigt försiktig. Efteråt borstade vi Lilla som är i bättre format för stallpyssel om man är kort än Hisan. 
 
I går var det inbokat en pay&race i Hovdala för Lillas del, vilket betydde att Hisan fick vila. Vi tog oss runt de 2 milen på minimitiden vilket var en och en halv timme. Lilla var väldigt pigg, lite för pigg. När vi går ut på riktig tävling så måste det gå lugnare. Hon pulsade in fint igår.
 
 
Idag har både Hisan och Lilla skrittat i en timme. Man kan nog aldrig skritta för mycket...
 
Glad Påsk (om än i efterskott)!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0