Hoppträning

Träningen började hyfsat för min del. Hisan hoppade bra på uppvärmningshindren och jag kände att jag hade koll. Övningen bestod av trav in över ett litet räcke. Sex eller sju språng fram till en oxer som hade en galoppbom framför och en bakom. Hisan började med att gå fint på sju språng när det var lågt. När hindren kom upp lite i höjd fick vi rida på sex för att få en fint flyt. När utsprånget över oxern kom upp på lite drygt 1.15 så fegade först Hisan ur. Senaste tävlingen satt nog kvar lite hos oss båda.
 
Jag red an på nytt med mer tryck och då gick det att hoppa tydligen.
 
Vi körde övingen ett flertal gånger och det kändes bättre och bättre för varje försök. Tyvärr tjorvade mitt knä ihop helt. Det blev varm och det kändes inte bra alls att rida vidare. Jag avbröt därför lektionen. Hisan hade ju ändå hoppat väldigt fint de sista sprången och han kan ju inte veta varför vi avbröt.
 
Lite trist men så är det ibland. Knäet får "lagas" så det slutar tjorva. Tyvärr är det nog överansträngt efter dels kryckorna i vintras och sedan att jag haltat runt under rehabiliteringen. Kör man 5 mils ritt på det så är det lätt att ett knä kan bli lite ansträngt.
 
Lilla vilade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0