Måndag till onsdag

I måndags hittade jag energi till att motionera båda på kvällen. Lilla fick trav lite mera på rundan och Hisan trimmades i paddocken. Det låg cavaletti bommar utlagda så jag tränade på att rida på olika antal galoppsprång mellan dessa i båda varven. Jag borde öva mer på sådant här eftersom det är så nyttigt. Det är motiverande och tränar ögat för avstånd. Plus att hästen blir mer reglerbar och vaken. Win-win på alla plan med andra ord. 
 
I går vilade Lilla. Jag var med jobbet i Stockholm. Hisan reds ut av min medhjälpare. 
 
Idag lyckades jag uppbåda energi på nytt. Den måste ha kommit med våren... För båda har blivit ridna idag med. Först ut var Lilla som travade på jättefint runt årundan. Sedan var det Hisans tur. Han var verkligen i gasen. Det blev årundan för hans del med. Uppförandet var till en början bra. Men när vi avslutade med ett knappt varv runt galoppbanan så var där en ponny som gick framför. Mr Häst hade då inte alls lust att gå lugnt utan skulle ifatt. Jag fick be ryttarinnan på den andra hästen att sakta ner för att det inte skulle bära av i hundra nittio... Så fort vill jag inte gå där, plus att det inte var planen för dagen att gå fort alls. Hisan var taggad till tusen efteråt med. Han måste gå några mer ordentliga pass med andra ord. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0