Tävlingsdags igen

 Lördagen den 17 juni hade jag planerat in tävling igen. Den här gången bar det av till Eslöv. Det är så där nära och bra. Så pass nära att man ofta kommer i tidsnöd just bara för att det är så nära... Nu till exempel lät jag Hisan äta frukost ute så att jag kunde göra stallet under tiden. Lagon till när det var dags att ta in honom så hör jag hur han lägger sig och rullar i hagen. I och med att det regnat dagen innan så var det bara att ställa honom i duschen efteråt och köra iväg med honom blöt...
 
Första klassen var 90cm mest tänkt för att vi skulle komma runt utan bekymmer. Vi fick ett stopp på hinder nummer tre för att jag kände mig osäker. Vi tog oss dock samman fort där efter och red resten av banan ok.
 
Nu hade jag vidtalat Tord att komma till tävlingen och han plockade snabbt fram det där lilla extra i oss som behövdes för att jag skulle kunna ta mig samman till nästa klass som var en 1m. Jag har ju tyckt att just 1m av någon konstig anledning käns så mycket större i år än tidigare år då det känts lågt...
Med Tords coachning så kom vi i alla fall tillbaka i andra klassen och nollade båda faserna. Jag kan villigt säga att trots dagens långsammaste omhoppningstid så kändes det som att vinna. Det var en personlig seger.
Min ridning kändes så mycket bättre än tidigare i år. Jag hade självförtroende igen och red därefter.
 
Håll till godo med film. Den får tala för sig själv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0