Äntligen fredag!

Idag har äntligen mina stackars ben fått ta det lugnt.
Lillebror å andra sidan fick inte ta det lika lugnt. ;) 10 varv på travbanan blev det idag också. Han känns jättefin och är pigg som bara den. Inte ett steg i pass idag. Han orkar inte hålla ihop sig i avbrotten än men det kommer nog. Jag att grabben behöver mer skolning. Han vill gärna bestämma själv var på banan han skall springa. Förhållningar har aldrig varit något stort problem. Han blir dock hetare och hetare för varje varv, den lille. Jag ordinerar grundläggande dressyr, så det får jag ta tag i med start i morgon. En tanke är att åka in till Jägers om ett par helger och köra ett lätt jobb i lag med någon för att se hur han beter sig innan det blir tal om utbildningslopp, vilket är planen. Vi misstänker att det är mer go i killen nu än sist han var in till banan. Jag hoppas på att kunna få kvala honom så fort licensen kan plockas ut, det hade varit så kul.



Lena vilar sig i form inför tisdagens start och Hisan fick en välförkänt vila.
I morgon vår vi ta i med nya krafter igen. Hoppas nu bara att regnet som kom har dragit över till i morgon annars blir det till att palla sig in till ridhuset med Hisan tror jag. Lena skall gå på promenad med mig på tippen oavsett väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0