Söndag och lite lugnare

Idag red Jessica Hisan samtidigt som jag red Lillebror vilket innebar att jag kunde blir färdig med all träning i me rimlig tid. Igår var jag i stallet i över 6 timmar... ja ja...

Vi tog turen genom hoppskogen. Den lille gör enorma framsteg på ridfronten vilket är jättekul. Snart kan vi nog börja köra lite fortare med honom också och sedan blir det kval, och förhoppningsvis start. ;)
Hisan skötte sig jättebra. Han är en riktigt gentleman som vet om att han skall ta väl hand om sin ryttare. Det rikitgt värmer i hjärtat när man ser hur omtänksam han är. Jag säger det igen, han är en riktig pärla. Jessica tyckte att det var roligt att få rida honom vilket också var kul.

Därefter blev det jogg på tippen med Lena i grimskaft. Det är ju lite win-win att jogga med henne där uppe. Jag behöver ju komma i ännu bättre form och varför inte göra det med hästen på släp i så fall? Kanske skall släpa med mig joggingskorna... lättare att springa med dem ju än i kängorna med stålhätta.
Damen bestämde sig förresten för att att lite äta mat med Pro Equo på. Pelletsen skall tydligen ätas naturell annars passar det inte.

Kommentarer
Postat av: Lindah

Hehe, hästjogging är bra för flåset, de springer ju så sabblars snabbt:-)

2008-04-07 @ 13:44:54
URL: http://www.djurjouren.se
Postat av: Ulrika

Träningen blir ju mest för mig, och jag behöver träna. :D Vore ju dumt att tro att man skulle kunna springa i kapp en häst faktiskt. Men det är omväxling mot hagen och den vardagliga träningen, och omväxling förnöjer sägs det ju.

2008-04-07 @ 15:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0