Äntligen fredag

Lillebror såg inget vidare ut i benen idag. Banansenor som hette duga och varm. Jag kylde ytterligare och satte upp en liten sjukruta till honom ute. Jag får diskutera igenom vad vi skall göra med honom med Jan när jag kommer tillbaka på söndag. Stackars liten...

Lena lindades med back on track som vanligt efter lopp. Benent känns som vanligt, så där lagom galligt som numera är normalt för henne... Travade ut rent i hagen.

Jag satte på Hisan en 8:a av lindor runt bogen och bakom rumpan och lät honom göra övningen i u:et. Han var bra lost ett tag och lixom glömmer bort bake helt. Han flyttar framdelen exakt som jag vill men står kvar så länge det bara går med bakbenen. Jag får träna mer på detta när jag kommer tillbaka på söndag.

Lasttränade också med Sandra och Crystal. Det var ett tag sedan vi gjorde det sist och det märktes. Hon var mycket svårare idag och det tog tid innan vi var tillbaka på samma ruta som innan. När vi kunde stänga båd bakom och framför slutade vi i och med att vi hade behövt kämpa mer med henne denna gången än sist. Vi forstätter med detta också på söndag... det börjar bli mycket som jag skall göra på söndag... ;)

Innan jag åkte hem gjorde jag det som jag har sagt till mig själv att inte göra... jag lade mig i andras träning av sina hästar. Men jag kunde bara inte hålla tyst...
Ett par sommargäster skall åka på fälttävlansläger och säger i förbifarten att den ena hästen har blivit lite gallig i benen på sistonne... jag kunde då inte hålla mig för de som rider har tränat huvudlöst mycket och tufft på sistonne...
Min kommentar var att de hade gått hårdare intervaller än vad vi kör med travarna vilket också är sant på sätt och vis (de galopperar fullt ös och då menar jag de rider 5-6 varv vardera runt på travbanan flera dagar på raken...) ...den ena hästen kom nyligen behandlad till betet... träningen sker under förevändningen att de konditionstränar och att det är terränghästar... Jag tror att hon blev lite ledsen... och jag ska ju inte lägga mig i :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0