Längre tur

Idag blev det en längre tur med sällskap. Vi red upp i byn och runt i backarna. Hisan tyckte: "men här brukar jag få springa lite", när vi kom till uppförsbacken. Men han skötte sig fint även om det märktes att han var lite missnöjd med att det inte gick fortare. Några små travstycken lade vi in så lite nöjdare blev ahn av det. Iddi gick superlångsamt hela tiden på vägen bort med en massa oförklarliga stopp och en del små avstickare utanför sin mattes kontroll. På vägen hem var det en helt annan historia... Iddi blev rädd, japp ni läste rätt. Det var inte fullblodet som såg spöken utan den bastanta fjordningen. Och iväg bar det, Hisan är inte sen att tycka: "jag hänger på..." och det blir ju inte bättre när matte hans sitter och flaxar med benen utan stigbyglar i det läget. Lilla Hisan är dock snäll och springer bara med och inte om och så går det att övertala honom att sakta av om man bara upprepar det tillräkligt många gånger...
I morgon skall jag ta tag i paddocken som jag har fått löfte om att få rida i uppe i byn. Inget mer ridande i mängd på för hårt underlag längre. Vi får skärpa oss på den punkten.
Metacamen var ingen favorit idag... vi hade meningsskiljaktigheter om i fall sprutan skulle in i munnen eller inte... matte vann. I morgon blir det sista dagen med medusin, sedan sätter vi igång med "hårdare" träning igen.

Lena har blivit körd av Jan hela helgen och vilade idag. Han passar på att köra när jag jobbar. Misstänker att han gör det för att slippa mina åsikter, jag har vanligtvis många, eller att argumentera för att jag inte skall köra. Vi får väl se var det slutar... Bättre att han kör i alla fall än en del andra "förslag" på träningsmetoder som jag högljutt har röstat ner.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag är inte så förvånad att Iddi kan fara iväg så. Det hände några gånger när jag (windy) och Iddi med sin matte var ute och red. Det finns liv i luckan även på en sådan liten parvell=)

2008-08-26 @ 21:34:38
URL: http://christerdotters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0