Förkylt

Idag har jag varit hemma från jobbet med huvudvärken och hostan from hell. Blä, i morgon måste det blik jobb oavsett hur jag mår för jag har bokat in grejer som jag inte kan flytta på.

Hur som åkte jag ut till stallet på kvällen, jag hade kvällfodring och Hisan behövde skötas.

Som vanligt dessa dagar möttes jag av en genomlerig Hisan, lerbad är tydligen mycket uppskattade av min lilla häst.
Jag upptäckte en svullnad på yttersidan av skenan på höger bak. Jag tyckte mig kunna känna en liten rua på ett sår under pälsen. Jag hoppas att den är anledningen till svulladen. Jag tvättade för säkerhetsskull, han verkade inte påverkad alls men sen red jag ju inte heller...vi får se i morgon.
Hisan har slitit upp sitt halvhalstäcke helt på insidan i bogen. (Undrar om han önskar sig ett nytt i julklapp?) Det gör att pälsen blir skavd... vilket inte är snyggt. Hisan får därför ha en sådan här hemsk sak på sig... ;)



Släpet är tydligen färdigt på verkstaden och det skall hämtas så snart jag har ork nog att köra upp där... det blir inte i morgon i alla fall kan jag säga...

Kommentarer
Postat av: Christerdotter

Har han fått en b.h? =)

2008-12-05 @ 09:23:58
URL: http://christerdotters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0