Fokus

För att kunna rida lite mer ordentligt och med mera fokus åkte jag in till LCR efter jobbet. Hisan fick åka i Karins bruna hemska kärra eftersom den andra är i Danmark med Leo. "Läskigt, men okej då" sa Hisan.
Vi kröp in i ridhuset för att inte störas av något annat. Jag började med att skritta fram ordentligt och jobba honom lite i skritt innan vi började med andra gångarter. Efter lite galopp för att få igång bjudningen lite så satte vi igång på riktigt. Till en början av passet var Hisan mycket hängig och ganska snubblig bak. Men ganska snart kom vi igång riktigt bra. I takt med att vi kom igång mer och mer så frörsvann både snubbel och hängighet.
Tanken med att jag åkte in till stan för att rida var också att jag skulle kunna få tag på de rackarns bogarna. Mycket av prblemet lär ligga i att Hisan puttar över mig åt höger framför allt i vänster varv. Det blir ganska tydligt och jag tenderar att sjunka ihop i vänster sida i samband med detta vilket givetvis aldrig kan vara bra. Vad jag dessutom kom att tänka på var att jag upplever mitt vänstra sittben som väldigt "difust" som om det är lindat i bomull och jag känner det inte alls lika tydligt som det högra. Det högra är mer distingt och jag kan känna att jag placerar det där jag vill ha det. Detta går säkert att rätta till med mera träning. Vad som är hönan och ägget här vet jag inte. Men det är säkert relaterat. Hisan är starkare i vänster sida och puttar mig åt höger, och jag är svagare i vänster. Vilket gör att jag "går med på att bli puttad". Har jag uppfattat det hela rätt? Det var väl mitt vänsterben som inte lydde mig alls när vi började att öva ytterskänkel så jag är nog grav högerbent i största allmänhet tror jag.
När vi avslutade kändes Hisan underbar i alla fall. Och vi lyckades att utföra galoppövningen som vi hade sådana problem med på sista Nina-träningen utan allt för mycket bekymmer. Idag måste jag säga attdressyrridningen fungerade kanon.
I morgon blir det en lugn tur i skogen för Hisans del och jag har morgonfodring i stallt så det blir upp tidigt och ingen sovmorgon alsl denna helgen... jippie.

Leo fick sista pengarna i Köpenhamn föresten. Det börjar ta sig.

-Over and out- Ullis somnar som en stock tidigt även om det är fredagskväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0