Funderingar

Det rullar på ute hos Hisan. Han blir bättre och bättre varje dag. Såret läker och jag har behandlat det varje dag under helgen med Biolight. Han är nu ohalt och idag har jag varit ute och gått med honom i ca 30 minuter. Jag hinner dock med lite dåligt och är helt slut efter en sådan promenad. Hisan sköter sig och är konstigt nog lätthandterlig vilan till trots.
Jag funderar på att sitta på i morgon för att lättare hänga med i skritten... hm... jag får nog ta tag i min form också men efter förra veckans sjukdom är det lite kvar tills flåset är på top.

Igår var jag förutom i Hisans stall inne på Jägers. Jag började morgonen med en ritt på den Svarte kungen. Han var stel efter fredagens snabbjobb och mina hjälper gick inte igenom. Lite känning hade han nog i ländryggen. Dock är han alltid possitiv ändå.

Efteråt kom Annette in med Knodden och Blixtra. De fick gå tillsammans på stora banan. Blixtra är häftig. Hon är mycket mogen sina två år till trots och visade Knodden hur man skulle bete sig när man var där inne. Lite långsamt gick det i hennes smak men annars skulle inte herr Knodd kunna hålla jämna steg.

Idag har jag dessutom hämtat hem Lena från betet. Hon showade när hon släpptes ihop med de andra damerna hos Annette. Sommarbetet har gjort henne gott. Hon är nu fin i hull och jämn i musklingen över baken. Steget hennes har också blivit markant bättre.

Malins Morgan åkte sedan med oss till Vensville där han skall bo framöver.

Jag har börjat fundera lite på hur jag skall göra med mina hästar. Jag vill ju samla dem på samma ställe men det är inte så lätt att hitta ett ställe än som uppfyller alla mina önskningar... eller det som behövs för hästarna nu är inte samma som kommer att behövas sedan med ridbana/travbana etc. Det är svårt, jag har höga krav. Sedan är det det där med resorna... jag åker fruktansvärt mycket mellan alla stall. Vissa dagar blir jag galen på det och känner mig splittrad. Det är därför jag vill samla hästarna.

En variant är att ha båda hästarna hos Annette. Det hade varit superkul men hennes gård är ute på försäljning och därför ligger jag lågt med en sådan lösning. Det lutar åt att det blir en lösning åt det hållet ändå till slut men kanske inte på den platsen där hon är idag. Det återstår att se.
Jag saknar att ha Hisan hos Jan. Han mådde bra där. Han var mer stabil i psyket och fick gå av sig allt bus i Jans stora hagar men det fungerade ju inte, och rent ridmässigt har jag ju det bättre nu.
Nu har jag dessutom nästan alla mina vänner som har ridhästar samlade på Vensville. Dit har jag ju sagt att jag inte vill flytta tillbaka Hisan eftersom han fick sandkoliken där men gemenskap är ju också trevligt och viktigt under mörka vinterkvällar. Och det är billigt och jag kan nästan se stallet här hemifrån. Tänk vilken skilnad om man kan cykla... framför allt för min plånbok.
Jag funderer allvarligt på att börja med att säga upp Hisans box i morgon i alla fall. Jag har tre månaders uppsägningstid på Rusthållaregården så det är nog där jag skall börja. Stallplats på något annat ställe hittar jag nog...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0