Sårvård

Hästlivet blir lätt lite trist och tråkigt när det är sårvård som står på schemat.

Morgonen startade i stallet med Biolighten i högsta hugg. Hisan blev lyst och sedan tvättade jag av honom innan han fick hippotrim och sedan gå ut. Allt medicinerande i år har i vart fall lett till något possitivt. Hisan har slutat bråka när han får spruta i munnen... Han vet att han får äta det ändå till slut även om han proteserar.

Efter jobbet åkte jag ut igen och svullnaden har krymt till mindre än hälften. Den där makapären stiger helt klart till graden häsftig manick i min bok. Jag lekte därför lite till med den på såret och på de gamla inkarna som inte rikigt vill försvinna. Den kan ju lixom inte skada så varför inte.
Såret blev nu mer grundligt tvättat och Hisan fick mer medicin. Det kom var ur det nu men han lät mig spola ur det med spruta efter lite övertalning.

Händelserik dag så det förslår. Bättre blir det i morgon när jag skall både rida och köra inne på Jägersro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0