Galet blött

Nu fick alla sön skrek efter regn i juli så de teg. Det har regnat stup i ett hela dagen. Och det komiska i det hela... om nu regn kan vara komiskt... så var augusti-rekordet för antal milimeter regn redan slaget innan. Och det har inte slutat än...

Turligt nog står Hisan inne i natt... jag har inte kunnat koncentrera mig på hela dagen... inne själv men torr... eller ute blöt (frågan är om regntäcket håller tätt för sådant här rusk?) fast med sällskap. Nu blev det ju inne med kompisar så nu kan jag slappna av.
Och jag vet att jag är mesig och han är ett utedjur som inte misstycker lite regn... det är ju ändå 20 grader ute och inte alls kallt. Men ändå. Blöt blir förr eller senare kall och kall bränner fett... det hade varit bra om han hade haft överviktsproblem. Nu har han tvärt om tappat lite på sistonne och därför är jag nojjig och överbeskyddande.

I morgon flyttar han tillbaka till sitt vanliga stall och då är det ju inne på natten som gäller.
Hade det inte varit för att han mått så bra psykiskt av att gå ute i sommar så hade jag taigt in honom tidigare.

Kontentan är att han fick vila idag... aldrig att jag ger mig ut i en sådan här störtflod och rider om det inte behövs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0