Ridning x 3

Sir Remington kom tillbaka till Sverige igår efter sin fenomenala seger i sin internationella debut. Idag var det därför dax för ridning igen.
Det blev bara rakt spår för honom idag för jag ville inte riskera något genom att rida av banorna och in på de snöfyllda longeringsvolterna. Det gick väldigt bra i alla fall och han har tagit sin start super. Mjuk och fin var han. Pigg som bara den och jag fick ideligen påminna honom om att det var lugn trav vi skulle ha. Jag jobbade mest i skritt frånsett små sinslag av trav. Vi ökade och minskade och testade sidverts och skolor. Han är på topp och det gäller nu bara att konservera detta till V75 starten på vall nästa helg.

Winello Toscana fick sig också en duvning. Andra gången med graman och han var helt med på vad jag ville med den. Smart häst den...
Jag hade försett mig med en psik för att kunna kommunicera framåt på ett sätt som han förstod. Att jag trycker med benen kopplar han ju inte med att han skall gå fortare... än.
Polletten är på gång att trilla ner och han kommer att bli en fin ridhäst den.

Sedan var det dax för ett kort pitstop hemma innan det blir dax för Hisans ridning.

Det blev en kortare ritt i skritt och trav i dressyrsadel på vägarna kring stallet för Hisans del. Jag hade behövt rida längre egentligen men jag är inte tillfreds med att rida i skogarna med tanke på vildsvinen och jag är faktiskt rejält trött på att rida på den snöiga ridbanan. Jag kommer inte heller till ridhuset just nu i och med att jag inte har något släp med vettiga däck att tillgå. Så ritt runt stallet fick det bli.

Vägarna är snötäckta så trav fick det bli. Hisan var mycket pigg men var med på noterna. Jag red skolor och sedan tempoväxlingar. Mot slutet blev han lite väl i gasen när vi vände in på vägen hem och ett rejält bocksprång avfyrades. På något vis lyckades jag att hålla balansen så att vi kom hem tillsammans.

Nu efteråt är jag helt slut. Det är tur att det är fredag i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0