Tävling och klubbval - funderingar och världsliga ting

Så var det dax att blicka framåt. Det kommer nog att bli vår i år också även om det känns avlägset nu när snöflingorna faller oavbrutet utanför fönstret.

Saken är den att jag har tänkt byta klubb, alltså klubb att tävla för och snart drar ju tävlingssäsongen igång och då skall ju licenserna vara betalda.

Jag har en liten tanke på att ge upp LCR. Jag är ju aldrig där och känner ingen tillhörighet. Förra året blev det inte ens någon lagtävlan så det kan ju också kvitta. Jag rider ju inte ens på anläggningen. Det är ju på Flyinge Kungsgård som jag håller till... och där finns det ju en klubb i och för sig... men jag blir aldrig klubbchampion igen där som jag blev på LCR. ;)

Jag har varit med i Torns också men om jag skall vara ärlig så var det bara för att få rida avdelningsridningen. Den verkar ju inte så aktiv just nu den heller och det spelar ju ingen roll om jag tävlar för en annan klubb där ändå...

Så vad blir då kvar? Skall jag tävla för någon Kalmarklubb av rent nostalgiska skäl? Eller är det så viktigt? Det är ju bara en klubb... Men det känns som att rätt tillhörighet är viktigt på någotvis. Töntigt, ja kanske. Vissa klubbar har ju dessutom krav på att man skall ställa upp som funktionär... andra har det inte.

Om snön är borta och allt känns bra så hoppas jag på tävlingsdebut till mitten av mars. Jag får ha bestämt mig tills dess.

Kommentarer
Postat av: Christerdotter

Då är nog en kalmarklubb bättre än LCR, alltså om du vill känna tillhörighet. Håller med om att det är viktigt :)

2010-02-17 @ 22:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0