Vårkänning

Det droppar för fullt här. Jag har varit ute på balkongen och tagit bort gamla växter för att göra det möjligt att se alla nya knoppar för att verkligen kunna njuta av vårens antågande. Det droppade som bara den från balkongen ovanför... snösmältning är bra. Jag var en sväng nere hos Lena och borstade och fixade med henne. Hon var vid gott humör. Hon fäller sin vinterpäls och är bara solsken mot mig. Mot kompisarna i hagen är det en helt annan sak. Jag tror att hormonerna rusar för henne för så grinig brukar hon inte vara även om hon bossar hej vilt. Det är ju bara en månad kvar nu så snart får vi veta vad det blir för något som kommer ut.

Därefter blev det ridhuset med Hisan. Det är sista gången på en vecka som jag kommer att kunna utnytja ridhuset. Det är Bruksprov på Flyinge och hästarna har redan börjat anlända. Det var dock lugnt idag och jag blev till och med ensam i ridhuset.
Idag hade jag gramanen på och koncentrerade mig på framåt. Lite motvilligt gick Hisan med på att bjuda var vad han skulle. Men resultatet blev super. Jag red mycket galopparbete och vi fick båda jobba rejält. Nu väntar som sagt en veckas ridning utomhus så jag måste säga att jag välkomnar verkligen töandet, det kommer för hoppningsvis att möjlig göra ridning i paddocken för min del nu under arbetsveckan.

I morgon skall Hisan och jag bege oss ut på uteritt. Riktigt vart vi kommer att bege oss vet jag inte än. Det får morgondagen utvisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0