Skåne-tour

Idag följde Emmy med mig på en Tour runt Skåne.

Vi åkte ner till Lena och utsatte henne för fotografering i hagen. Det är hårt att vara dräktigt sto ibland.



Sedan åkte vi till kusinen i Vomb och hämtade den gamla luckan till släpet för att ha en mall till luckan. Turligt nog fanns den kvar där och jag måste säga att det underlättade även om det inte var helt problemfritt att få den på plats.

Slutligen kom vi till Hisans stall och kunde börja jobbet att fixa luckan. Trots mall kunde vi inte få till det direkt men efter lite krånglande och bökande kom den på plats.

Och så här blev resultatet både uppfäld och nedfälld.

 

Jag begav mig sedan iväg med Hisan för att äntligen få rida ordentligt i ridhus.

Hisan var först spänd till tusen på väg till ridhuset. Det var full aktivitet på Flyinge då allt efter Bruksprovet packades ihop. Bra miljöträning kan man också kalla det.

Väl inne i ridhuset slappnade han av och vi hade en supertrevligt pass tillsammans.

Hisan bjöd bra och han fick jobba rejält i alla gångarter. Gramanen var på.

Det stod en lite kavaletti framme och vi avslutade med att rulla över denna på volt i galopp ett par gånger i varje varv.

Innan jobbade jag mycket öppna och sluta i trav plus skänkelvikning.

Det enda som tog ner intrycket var nog att han taktade och balans travade hela vägen tillbaka till släpet. Det var ju som sagt en massa farligt att titta på idag, men det är så inibomben obekvämt att sitta där uppe på honom då.

Jag är mycket nöjd med honom för trots mycket vila i veckan och dåliga ridmöjligheter så har vi gått framåt och han känns super.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0