Första häst till rakning

Lena blev av med halva pälsen idag. Hon stod så snällt så och klippte knapt med öronen ens. Det är skillnad på travhästar och andra hästar ibland.
Det blir Hisans tur i morgon men då får jag ha hjälp med att muta honom med morötter. Jag hoppas att det kan hjälpa så att han inte far allt för mycket rundor när jag skall klippa.

Jag red även en kort stund på Lena i paddocken. Jag har träningsverk som bara den från helgen... betyder det att jag faktiskt red ordentlig då? ;)

Lena var dessutom lite för pigg. Jag har gett henne kraftfoder ett par dagar, plus att hon vilade igår. Hon går ju inte i taket som Hisan men lagom är alltid bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0