onsdag, torsdag, fredag

Jag har ju gjort mera än att bara tävla igår.

I onsdags körde jag utbildningslopp. Det gick inte rikigt som planerat.
Karin skötte sig super men jag satte inte starten från spår 8 förrän i försök 4. Jag är grymt missnöjd med mig själv. Det var inte hästens fel. Det var jag som tajmade illa. Blä. Ny får jag med all sannolikhet köra ett lopp till innan jag får licens. Jag var grymt nedslagen efteråt och kände definitivt för att ge upp helt.

Tur var väl att jag sedan fick bada en fantastisk Hisan och sedan att jag fick en sådan bra känsla på tävlingen dagen efter annars hade någon fått sopa upp spillrorna av mig från golvet kan jag lova.

På kvällen igår följde en tjej med ut som skall rida Lena åt mig. Vi red ut tillsammans.
Lena skötte sig super och visade sig från sin bästa sida.

Man skulle kunna trott att Hisan skulle vara trött efter morgonens tävling men så var inte fallet. I stället var han rejält i gasen och när Lena galopperade lite så formligen studsade Hisan jämfota bakom... inte ett normalt galoppsprång alltså. Bus häst den.

Idag har jag bara myst i stallet med Hisan. Han har ridits ut tidigare under dagen.

I stället har jag kört Lena igen.

Jag var själv i stallet och lyckades komma ut med vagn och allt lugnt och fint. Jag är supernöjd med henne. :D

Själva turen gick lugnt. Jag hade inte bundit hennes tunga men det kommer jag att göra nästa gång.
Hon blir behagligare att köra och dessutom bet hon sig i tungan så då är det bättre att den är bunden även om hon kanske inte tycker att det är det roligaste.
Jag vill inte behöva ta i henne mer än nödvänligt så tungan på rätt sida om bettet underlättar.

Vi travade bitvis på lite friskare men skrittade även en del.
Vi fick möte av två bilar då hon inte brydde sig ett dugg. Sedan skrittade vi på cykelbanan bredvid gamla E22 utan att hon ens klippte med öronen... däremot lyckades vi skrämma en ponny med blott vår uppenbarelse... men det är sådant som händer. Det finns inte så många körekipage där ute. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0