Trött

Jag har haft en helt galen vecka. Som vanligt är mycket självpåtaget, men ibland får man ändå känna sig lite trött och omotiverad.

Hisan var på sitt AllanBallan-humör när han kände att jag var oengagerad och omotiverad. Allt för att liva upp stämningen liksom.

Uppvärmningen gick bra och de första skutten över hindren. Sedan började AllanBallan-fasonerna delux. Knapt ett galoppsrpång fick vi till utan bakutspark med skruv eller ball... försöka rida på ett hinder med hästen framme för hjälperna ur det...?
Än mindre hoppa en linje på en S-båge vilket var det som skulle göras.

Jag surnade till på rikigt och hoppade av i ren ilska. Efter ett par minuter, när jag hade lugnat mig men fortfarande var sur som ättika, hoppade jag upp igen.

Hisan fick en rejäl tillsägelse och uppförde sig hyfsat. Han hoppade också bättre och det märktes att han inte vågade vägra eller hitta på annat nu när jag var på argt humör.

Jag vill inte behöva bli sur på honom, han skall uppföra sig ändå. Men jag blir mer beslutsam när jag blir arg. Jag borde försöka hitta den där beslutsamheten utan ilska.

Vi avslutade med att hoppa ett par lite större hinder och det kändes väldigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0