Dax för lite uppdatering

I torsdags regnade det och jag hade möte att gå på så hästarna fick vila och klara sig själva.

Fredagen blev det inte heller någon ridning av Hisan. Däremot blev det körning av Lilla. Hon fick prova käkpinne. Något som inte rikigt uppskattades fullt ut men hon accepterade det och det fungerade också. Nu föredrar jag kindstroppen så den kommer vi att använda framöver.

I lördags hade jag bestämt mig för att tävla. Hisans uppladdning var ju rent åt skogen så jag var berädd på att få hålla i mig rejält.
Nu blev det inte så som jag trodde. Hisan var superfin, möjligen lgick det lite fort. Men han var ändå inte springig.
Vi hade lite oflyt med att få bommarna att ligga kvar på alla hindren. Vi rev ett i varje klass. Men vi hade snabbast tid i båda grundomgångarna. I första klassen räkte det oavsett till en 6:e placering vilket jag missade helt.
Jag som så länge har velat rida ärevarv och nu stod jag där oförberedd utan häst...



Oavsett var det grymt kul att bli placerad. :D



En vän tyckte att underlaget var tungt... men sådant bekommer inte oss. Snabbast tid hade vi ju. Så kan det gå när man på nytt har satt sitt fullblod i galoppträning. ;)

Nästa tävling blir först i september och då i Eslöv. Till helgen skall vi däremot rida Pay & Cross i Tågarp. Det kommer att bli superkul!

I söndags flyttade båda hästarna till stallet i Flyinge.
Jag fick hjälp av Annette med att lasta Lilla. Båda stod så fint i släpet tillsammans.
Just nu är det bara de som bor i stallet. Stallägarens häst kommer om någon vecka och då först blir där fullt. Det har ju gått tillsammans hela sommaren så det går ju ingen nöd på dem. ;)

Igår hade jag en gammal stallkamrat med ut till stallet. Hon kommer att hjälpa mig med ridningen framöver och avlasta så att jag kan få i vart fall en hästfri kväll i veckan. Det kommer nog bli bra.

Jag vet dock inte vad Flyinge har hittat på med underlagen i ridhus och på ridbanorna i sommar.
Melonbanan var djupharvad och riktigt tung. Glasridhuset hade de kört runt med en traktor i och här var underlaget på gränsen till hårt.
Alla gräsbanor är supervattensjuka. Men det är ju inte Flyinges fel. ;)
Hisan gick i vart fall en kortis med oss båda i glasridhuset.

Idag gick jag en promenad med Lilla efter att de hade kommit in och ätit. Hon var nyfiken och orädd. Den som däremot tog det lite sämre var Hisan som stod och gallskrek i stallet...

När sedan Hisan skulle ridas kunde han lämna Lilla i stallet utan att ens bilnka... djur säger jag bara. ;)

Hisan fick gå Årundan. Det var ganska klafsigt bitvis och det stod en massa vatten på vissa ställen. Jag använde dessa pölar till att öva det där med att bli blöt om fötterna. Hisan stod emot och tvekade lite men med lätt övertalning kunde han galoppera igenom alla pölar.

Dusch av ben och mage behövdes här vi kom hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0