Hoppdressyr

Någon hade lämnat två "sockerbitar" och en bom på Melonbanan... he he.
Det kliade i hoppnerven så jag praktiserade lite hoppdressyr.

Efter uppvärmning med ett par skutt över den max 60cm höga bommen red jag lite olika övningar. Så snart Hisan kom dit jag ville fick han ta ett skutt.
Vi red serpentiner med förvänd galopp, skänkelvikningar och öppnor längs långsidorna.

Den senaste veckans sporadiska ridning har gjort mig otaggad och Hisan loj.
Vi får nu ta tag i grejerna igen och detta är ett utmärkt sätt att hålla både häst och matte fokuserade och nöjda.
Mot slutet av passet tyckte jag att han lossnade fint.

Igår när vi red ut råkade vi gena över en liten stock också... man skall ha roligt med sin häst.

Lilla och jag tog en promenad idag också. Vi gick ner till rakbanan och kollade läget och sedan tillbaka mellan ridhusen. Det var många hästar ute och mycket för henne att titta på. Hon var helt cool och gick fram med stora steg oavsett var vi var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0