Ledig fredag

Idag har jag tagit ledigt, och tur har jag haft med vädret. 
 
Jag började med att kolla treårs hingstar på Flyinge. Det är ju bruksprov där så dumt att inte passa på. Vissa föll mig i smaken, andra inte, men det är alltid kul att se på fina hästar. 
 
Sedan blev det träning av mina egna finingar. 
 
Lilla travades i sanden på galoppbanan. Hon var väldigt pigg idag men jobbade på fint. Banan var nyharvad vilket var bra skönt för min rygg.
 
Hisan och jag var ute på en tur i solskenet. Jag höll på att testa funktionen på min nya jacka i början av ritten. Hisan gjorde en helomvändning när han fick syn på en liten, liten häst. Knappt en meter över manken var den och väldigt långhårig. Kan inte ha varit en häst i Hisans värld, det måste ha varit ett monster.
 
Jag hängde kvar och slapp ladda om västen. Vi tog tre kvarts varv på galoppbanan på slutet av turen. Hisan skötte detta fint. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0