Torsdag kväll

Igår somnade jag i soffan tidigt. Så är det när jag lyckats med att rida båda på kvällen. 

Först ut var Lilla. Hon fick gå årundan i ett tävlingstempo (distans) som jag tänkt att hon skulle hålla på helgens träningsritt.
Hon gjorde det bra. Men jag hade lite fel betsling på henne. Skruvas tempot upp är hemmabyggt sidepull ingen höjdare. Bättre med körhuvudlaget då som är försett på tredelat tränabett. Note to self. 

Jag passerade två ryttare på travrakan i för Lilla väldigt lugn trav. Jag släppte på henne lite efteråt. Jag antar att det såg ut som att hon stack med mig. :)
Den bjuder jag på. :P

Hisan skrittades först en liten sväng och sedan jobbade vi på melonbanan. Jag övade på skänkelvikningarna från helgens Linda-träning. 

Det går framåt. Oftast är det väldigt trevande när man först lär sig något nytt men sedan när man tränar hemma så faller det på plats. 

Idag blir kvällen lite lugnare, men troligtvis tar det lika lång tid i stallet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0