Ledig

Idag var första dagen på min semester. Jag började denna härliga dag med en joggtur på morgonen före frukost. Det är härligt att kunna göra det utan att känna sig stressad av något.

Red ut Hisan den korta rundan i Skrylleskogen. Stannade till strax efter Rögledammar och plockade några smultron som jag har tittat på flera gånger när jag har varit ute och ridit. Jag kände mig väldigt avstressad och ridturen var bara härlig. Allt flöt fint och vi flög fram i galopp i skogen. Försökte skritta men bromsarna var ettriga så både Hisan och jag föredrog trav eller galopp. När vi var tillbaka i stallet till 10-tiden hade det hunnit bli rejält varmt så Hisan fick sig en dusch.

Tog sedan tag i tränandet av Lena. Hon fick jogga 8 varv på banan, det är en dryg mil. Hon blev lite springig i rätvarv men det gick hyfsat att stoppa henne med sitsen utan att hon drog iväg. Det tog längre tid att få henne rund än förra gången men hon avsluttade joggen i en mycket trevlig form och utan att blåsa nämnvärt. Efter en snabb dusch för svettig hann hon bli i värmen så var dagens stallsysslor avklarade. Det är härligt att vara ledig! ;)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det låter som om nu hade det riktigt mysigt=) Ja, njut av semestern! Jag är ledsen att jag inte kan komma på din fest trots allt=( Men jag måste passa på att hälsa på min kusin och moster när jag för en gångs skull får se dem! Jag minns inte hur de ser ut...



Hoppas att vi ses snart!

Ha det så jättebra och Grattis!



Kram

Jessica

2008-07-03 @ 20:28:29
Postat av: Ullis

Planen är att ta det lugnt och vial upp mig. Vi får se om jag lyckas. :)



Vi får höras så får vi ta någon tur med hästarna snart.

2008-07-03 @ 21:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0