Ny vecka

Red ut med Jenni och Berra igen. Berra har verkligen dåligt inflytande på Hisan ibland. ;) Ritten började dock bra. Vi red rundan i hoppeskogen och på vägen genom Skrylleskogen kunde hästarna ligga sida vid sida i lugn galopp utan att vilja öka. Sådant är underbart, mer av den varan vill vi ha. Sedan kom vi till busdelen av ritten. Berra for upp för backen och Hisan efter... sedan när vi kom till "hindren" så tog Hisan i och hoppade stort och fortsatte i lika stor galopp. Berra var inte sen att hänga efter. Vi tog det hyfsat lugnt över stenmuren men sedan på fältet på väg hem så gjorde Hisan sitt första riktigta bocksprång med mig. Han brukar bara hoppa jämfota när han brallar annars. På grusvägen hem har vi haft kappridning i trav förut men de rullade över allt för lätt i galopp och tyckte att de nog skulle kunna rejsa hem, vilket jag tyckte var en tämligen dum idé. Grusvägen är nämligen hård. Efter lite övertalning så lugnade båda två dock ner sig och såg oförskämt nöjda ut båda två. Vad skall man säga? Busa kan de i alla fall.

Red sedan 6 varv på travbanan med Lena. Glömde visst tussarna vilket gjorde henne hetare. Lyckades ändå få henne att trava i en rund form med hjälp av att bromsa henne mer med benen än via hennes mun. Hon är snart helt "ridhästifierad" den. ;) Hon travade på lugnt och bra och var mjuk och fin. Det blir vila för henne i två dagar för att inte överanstränga. Det kanske jag har gjort ändå, det vet jag ju inte förrän jag ser henne i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0