Piia träning på riktigt

Dag har vi varit i Flyinge och tränat igen... och idag var det Piia som stog för träningen. Det blir alltid mycket mer noggrann framridning när det är hon som står för passet. Idag red vi ökningar på långsidorna och "bakdelen ut" u hörnorna... mycket jobbigt sa Hisan och han blev jättfin. Sedan var det dax för hoppning, två bommar som det skulle vara 7 språng mellan... lite kort och mycket jobbigt för en storgalopperad Hisan. När vi väl hade lyckats med att rida avståndet på 7 fick vi rida det på 6. Höger galopp är mycket svårare än vänster måste jag säga för där satt det riktigt hårt inne. Därefter hoppade vi linjer med komblinationer och titthinder. En liten muratrapp ställde till det rejält för oss och hela linjen blev tokig bara för att Hisan tyckte att den var farlig. Vatten tittar han inte alls på längre, han har blivit van vid det nu.
Jag fick hemläxa till nästa gång... jag skall rida bommar 20 meter mellan och 5 galoppsprång så det blir onsdagens och torsdagens jobb. Dessutom skall jag försöka fila på hoppsitsen. Jag har tydligen börjat dra bak skäklarna och så var det det där med överlivet... I morgon skall Hisan få välförtjänt vila.
Efter träningen lekte jag och Hisan följa John. Det gick ut på att jag bar bommar och Hisan följde efter mig utan att jag höll i honom. Det funkade bra och var roligt till en början, efter ett tag var Hisan lite trött på den leken... ;)

Dagens notering:
Flyinges ridhus är isolerat... En svettigare Hisan fick man således leta efter. Han blir otroligt kliig i hela pälsen då och när det är obehagligt visar Hisan det. Detta ledde till ett antal sparkar med bakbenen och några bocksprång. Det är alltså dax att klippa redan. Det är ju inte bara när vi hoppar som det blir svettigt men där blir det värst. Lilla Hisan är ju inte begåvad med någon björnpäls direkt men tydligen tillräckligt mycket för att det skall bli för varmt...
Jag har inte behövt klippa så här tidigt på året någon gång innan men någon gång skall ju vara den första. Klippmaskinen är bokad till nästa helg och då ryker pälsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0