Vitt vitt vitt

Igår gick det allt enligt planerna. Dagen avslutades med en trevlig fest i Köpenhamn... sådant måste man också ha tid med. Och det är ju inte varje dag man blir bjuden på fest utomlands heller... dessutom är det ju nyttigt att öva upp danskan när man bor här nere. ;)

Idag... suck. Planen var ju att tävla men i morse när jag tittade ut genom fönstret var det vitt ute... och fler flingor föll. Detta var vi inte alls förvarnade om på väderleksrapporterna. Detta innebar för mig att det bara var att stryka sig... Jag har nämligen sommardäcken kvar på sälpet och nog för att jag kan göra mycket konstigt med jag riskerar inte min ögonsten genom att ge mig ut på vägarna en sådan här dag... (Nu såhär lagom till halv fyra snöar det än).
Rösten min tappade jag i Danmark igår kväll så det råder strikt telefonförbud för mig idag plus att jag gör mitt bästa för att inte prata alls... den delen går ju i och för sig inte alls bra kan jag upplysa om. Tänk att det skall vara så svår att hålla tyst. ;) Känns inte rösten stabilare i morgon så blir det tyvärr att stanna hemma från jobbet också.

En possitiv sak var att det i stället för tävling blev somorgon och den var i och för sig välbehövlig eftersom gårdagen gick i ett.
Hisan fick nöja sig med en rykt eftersom det blåser något förskräckligt och det skulle nog nbart påverka rösten negativt att ge mig ut i sådant väder. Jag hann dock med att rycka hans man, och det var ju inte igår som den blev fixad senast. Hisan tyckte att jag var litejobbig som drog honom i håret fast lite får man lida pin för att bli fin.



Hardy och Hisan såg ut att ha det ganska så livat i hagen så någon större nöd gick det nog inte på dem.
Ytterligare en häst flyttade från stallet i veckan och en ny kom igår så nu finns det en ny boxgranne åt herr'n. Detta är tydligen en 28 åriig herre. Hisan är fortfarande yngst i stallet... de andra börjar alla närma sig pensionsåldern känns det som.

Jag var sedan ute hos Annette för att titta till Lena. Igår kväll fick jag ett sms som löd: "De har äcklig mat på detta stället./Lena" Så en påse pellets fick följa med ut... Nu var det nog inte bara maten som var underlig utan hela grejen lite. Hon har inte landat än, hon har ju visserligen inte varit där så länge än.
Hon fick ha Back on Track ryggvärmare igår och Annette hade lindat hennes bakben. Gallorna som hon har haft permanent där innan var i princp helt borta idag, vilket är jätteroligt. Vi rättade till lite vinkar på bakbenen och såg till att hovarna inte var så flikiga i kanterna. Hon skall ju gå barfota... he he.
Hon var eller inte lika jobbig med bkbenen som hon brukar vara vid skoning men det märktes att hon spände sig när hon lyfte ett av dem.
Till en början får hon gå med enbart fullblodsstoet Ängelen och sova inne på nätterna. När det sedan blir lite varmare och hon har vant sig så år hon gå ut med de andra märrarna.
Högt på prioriteringslistan för hennes del står tandkoll och fixa ett ordentligt stelkrampsskydd, och så ryggen förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0