Uteritt - check!

Jag har ju tjatat lite de senaste veckorna om att vi behöver rida av oss ute.

Idag tänkte jag göra något åt den saken. Jag begav mig därför till Flyinge igen. Anledningen till att jag valde det var att jag har läst rapporter från andra att de tyckte att det var ok där. Åker jag till något annat mysigt ställe så vet jag ju inte vad jag kommer att hitta, för det är inte lite vatten som står på markerna här omkring om man säger så.

Vägarna runt Kungsgården var bitvis ridbara. Vägen nere vid ån gick INTE att räkna till de ridbara. Hisan och jag försökte men snabbt kom vi fram till ett enligt Hisan oöverstigligt vatten och vi var tvungna att vända. Det var inte bara för att han tyckte det var läskigt måste jag säga. Utan det var inte värt att försöka då vatten kan dölja is och då blir det farligt. Vi vill inte bada.

Bitvis stod det så pass mycket vatten runt vägarna, även fast dessa var till synes torra, att vi tvivlade på att vägen skulle bära för oss.

Jag trodde att Hisan skulle vara laddad till tusen nu när vi har hållt oss till ridhusridning lite väl länge. Men han uppförde sig super och skall ha en guldstjärna i protokollet. Lite spänd och lite bakåttänk bitvis men guldstjärna skall han ha.

Jag hoppas nu att det håller i sig så att vattnet sjunker undan och vi får en tidig vår.

Jag har också hunnit rida Sir Remington idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0