Dag två

Det har varit dimmigt hela dagen.. till och med inne i ridhuset. ;)

Vi har avverkat dag två av vår träning.

Det blev först ett pass då vi tränade på olika linjer. Hur hindren var uppställda syns på denna bilden.



Jag var galet trött efter gårdagen och var inte helt med. Vi tappade galoppen mot det ena rättuppståendet längst ner på fotot. Det blev totalt soppa torsk.
I anridningen mot oxern med infångarna längst fram i bilden fick jag panik och tryckte av tidigt. Lite väl tidigt sa Hisan som smart nog inte ville vara med när matte ber om helt galna grejer.

På eftermiddagen blev det bana. Vi ritade den tillsammans under lunchen.



Vi hoppade banan felfritt men i något för högt tempo. Vi hoppade inte högt utan höll oss på en meter. Det blev ändå så mycket hoppat dessa två dagarna.
När det sedan börjar närma sig tävlingsstart så kan vi höja men än är det minst en månad eller två innan det blir dax.

Hisan kändes possitiv och taggad på hinder båda dagarna.



Att därefter köra hem var ingen höjdare. Grusvägen ut till 102:an var katastrof och jag trodde att vi skulle kana av den i snöslasken flera gånger. Men med krypkörning klarade vi oss och kom hem lugnt och fint.

Väl hemma lyckades jag lägga om Hisans vänster framsko med ny snösula. Rikigt stolt över den bedriften är jag... nu återstår det bara att se hur många dagar till som det är aktuellt att ha dem på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0