Årets första pay & jump

Den här veckan har jag knappt ridit alls. Det betyder inte att Hisan har vilat för det har han inte.

I måndags var det i och för sig vilodag för båda. Måndagar är bra till sådant.

I tisdags var jag först ute med Lilla på körplan för att prova att volta lite.

Troligtvis är det inget som man vantligtvis lägger energi på men jag skulle vilja att hon bar balanserad i voltningen men hon är för ung för att jag skall kunna kräva det jag vill. Så frågan är vad jag skall göra och om jag skall göra något.
Dressyrarbete vore ju svaret men en nyss bliven tvååring skall enbart jobba rakt fram tycker jag så det får nog vänta. Vad jag kollade var att vi kunde sväng runt och det kunde vi. ;)

Jag får fundera vidare på det där.

Hisan hoppade pay & jump på 1.10-höjd. Det blev en bra debut för den kommande sässongen.

Framridningen var kaos delux. Hästar fick tokspel och tvärnitade och for runt om oss i ridhuset. Det var svårt att hoppa ordentligt och Hisan taggade till helt fel.
Jag gav därför upp och begav mig till lilla ridhuset där vi först fick vara ensamma och kunde slappna av men så snart det kom in fler fick vi på nytt spel och jag fick ett par brallar till svar.

Väl inne på banan var Hisan cool men laddad. Lite överladdad till och med så det blev plockepinn av en del hinder. Men bjudningen fanns där och jag kände mig positiv och vågade. Det kändes dessutom lågt så det bådar mycket gott.



Igår och idag har jag inte ridit själv. Men i morse var jag ute och morgonfodrade och fick lite hästtid.

Det snöade stora flingor vilket var rätt mysigt även om jag inte vill ha snö. Men just när det snöar och allt är så där tyst som det bara är vid snöfall, det har en viss charm.

I morgon kommer hästarna att vila igen och i helgen skall Lilla in till Jägers på nytt för ett jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0